lördag 19 mars 2011

Sunshine

Solen skiner ute och jag sitter härinne. Och jag njuter av att se den där snön smälta och sippra ned i marken. Jag längtar som sjutton till att det ska bli vår, ja ännu hellre tills det ska bli sommar.



För just nu är jag så blek att min hud skickar reflexer tillbaks till solen. Jag är nästan som en solkatt ni vet. Och trots mina gigantiska solhattar och solfaktor i ansiktet och kroppen så blev jag tack vare Kroatiensolen ganska så brun iaf i somras. Det är så skönt.
Nu när solen tittar fram så skarpt funderar jag på var jag har vinterförvarat mina solbrillor...? (har ju lixom samlat på mig ett antal...)
Har inte hittat dom ännu så jag fick låna lilla C´s solisar förut. Kan jag verkligen ha sån tur att dom inte kommer fram så jag måste köpa ett par nya?
Och precis när dom är inhandlade så kommer jag på det. Ja just det! DÄR ligger dom juh!! För dom är ju riktigt snygga så det vore bra synd om dom aldrig kom fram mer. För jag har lagt alla på samma förnurliga ställe nämligen. Smart va!?
Annars har dagen varit väldigt soft. Mannen Stora E och stora M åkte till Billdal med kusen för att tävla i morse kommer tillbaks lagom till läggdax. Lilla C är hos boyfrienden och kommer sedan hem för en blixtvisit i stallet innan fika, bio och mys med en tjejkompis i eftermiddag. Hon är åter sent ikväll. Jag och lille prinsen huserar här i huset själva tillsammans med tjockkatten. Vi lagar kyckling med jordnötssås och ris och ska snart äta glass och frukt till efterrätt.
Kan man med och dra för gardinerna och sätta på den DVD i solskenet? Jag är ju faktsiskt nästan invalido och dessutom sjukskriven och har bara sovit middag mellan kl 11-13. Då borde det va ok. Jag har ju varit vaken i 2 timmar så jag behöver vila ögonen på något nu...
Kram på ER ute i solskenet och hoppas ni kan ta vara på denna dagen bra mycket bättre än mig!

Inga kommentarer: