torsdag 10 mars 2011

Attans!




Idag var personalen här hemma pigga. Frukosten serverades strax efter 07 så det var bara att be om assistance ut sängen och glida ut (= gå dubbelvikt, i trippande takt likt en Parkinsons patient) till köket där dukat bord stod färdigt. Barnen njuter givetvis av att farmor fixar mat och farfar skjutsar. Vi kan inte ha det bättre.




Nu kommer mannen tillbaka från konferensen idag. Vilket innebar att min personal gick av sitt pass kl 13 och for tillbaks till Uppland. Men jag är tveksam. Jag tror att jag och barnen def. bytte ner oss...




Frågan är om mannen klarar att matcha svärmor i hennes mat/städ/omvårdnads arbete och dessutom axla svärfars chaufföregenskaper på en och samma gång. Tror inte det är möjligt faktiskt. Och det "arbete"som mannen är den bästa på jorden på att utföra, glöm det. Never, inte på lääänge är det aktuellt.


Så kanske hade det varit bättre att mannen tagit dom närmasta 2 årens konferenser, kick-offer, produktutbildningar och va skit han nu åker på och slagit ihop dom och kommit tillbaks om en månad eller två när jag har mer nytta av hans färdigheter och fortsatt med att bli totalt bortskämd, få allt serverat på silverfat av svärmor och svärfar istället ...




Attans! Att jag inte kom på det tidigare!

Inga kommentarer: