onsdag 7 september 2011

Jag är Singel

I 3 dagar.
Jag vaknade tidigt, eller rättare sagt, kunde inte sova så före 07.15 hade jag varit på toa 3 gånger, hängt en tvätt, lagt i en ny, packat upp sura gympakläder som luktade död, impregnerat dotterns nya skor och pussat henne hejdå, och dessutom klippt makens hår.

Kl 07.34 kommer jag på att sonen har jag inte sett röken av och skolbussen kommer 07.50! Ojdå! Han har försovit sig och vi märker inget. Fixade frukost snabbt som sjutton så han hann iväg och var glad. Kl 08.26 drog maken till Stockholm på Konferans. Jo jag tackar!

Nu har jag fodrat hästarna, varit på toa, och jag väntar på hovslagaren. Sen ska jag baka en kaka till ikväll då det är Emmaträning, handla kaffe och diskmedel, ta ut pengar, hämta en bok på jobbet helst före lunch. Ikväll har sonen fotbollsmatch i Tidaholm, och som sagt Emmaträningen drar igång så unge och häst ska transporteras dit och pengar ska samlas in. Men det får stora M fixa idag! Jag gör fikat, hon tar hand om grupperna hoppas jag!

Oj, 2 timmar senare...

Halmen var slut - ny på väg. Mockat o släppt ut. Suttit på toa... bakat kakan, hängt en tvätt. Nu ska jag fika! Innan jag fortsätter.

Inga kommentarer: