fredag 22 oktober 2010

Tiden står still


Och sen NÄR ??! inföll vargatimmen kl 02 på natten?


Jag har somnat och sedan vaknat för att omöjligt somna om igen. Tankarna snurrar fortare än cenrifugen på wascatorn. Runt, runt i ett ologiskt mönster medan förhatliga snön ligger klistrad på marken. Mest tänker jag på Fissi och Charles som fortfarande är på kollo men som ska hem i helgen. "En snöstorm klarar dom" Jag trodde det var en myt men dom "STORA" uppfödarna lever efter den devisen och så härmar vi dem. Men nu är det snö så låt dom komma hem.


Mannen hämtar boxarna så fort han slutat snarka om sådär 5 timmar. Jag ska dyrka marken han går på bara boxarna finns på gården. Vi står som galopphästarna i box på Täby, redo för lopp bara dörren öppnas. Alla brädor är färdiglackade! OTG!


Stora sonen kommer hem och hjälper till i helgen också. Här ska fixas!


Jaha, vad gör jag nu då? Nattmackan är slut - inte ett dugg trött för det...

Brasan brinner - gör mig inte ett skvatt lugnare och slöare.

Jag är helt enkelt klarvaken!


På tal om centrifug - kan faktiskt ta tillfället iakt och slänga på en maskin tvätt. Då MÅSTE jag somna innan 45 min har gått annars åker jag på att hänga den och det är så jäkla trist. Då borde jag somna om inte annat! Jag gör ett försök.


Ciao!

Inga kommentarer: