måndag 25 oktober 2010

Längtar som tusan!

Sista veckan före höstlovet! Så skönt för nu längtar vi verkligen! Jag tror att vi alla förtjänar en skön vila. Jag ser fram emot en kryssning till Åland med barnen, mannen och svärföräldrarna. Det ska bli toppen! Mest av allt längtar jag nog i ärlighetens namn efter den magiskt goda fett/sockerfria glassen som finns att köpa i Stockholm.


I morgon blir det jobb som vanligt. Men på onsdag, min lediga dag, då ska jag följa med P när han ska ner till Göteborg på mässa ( tror jag det var...?eller konferans? möte?? ) och då kan jag bara strosa runt på stan i lugn och ro. På hemvägen ska Borås avverkas. Vi behöver krubbor, saltstenshållare, vattenhink+hållare och lite annat smått och gott. Det är så kul att göra iordning där ute.
Mimmie har grejjat med Charles ikväll så han har varit uppbunden för första gången. Blivit ordentligt borstad och fått hovarna kratsade, också det för första gången. Han var helt cool. Skönt med ett bra lynne. Tack och lov! Han är ju för tusan hingst ju!
Fast vad jag kunde se så har kulorna ramlat ner i påsen så bara så du vet Charles. Bråka inte med mig för då ryker kulorna! Vilken man skulle inte foga sig då...?
Puss!

Inga kommentarer: