lördag 16 oktober 2010

Arbetsdag ala Grande

Hej på dej!

Kan rappoetera från gårdagen förlovningsfest att vi hade MYCKET trevligt. Härlig champagne och ett vackert festfolk. Jag uppskattade både sällskapet och maten som kocken kom och lagade år oss. En toppen fest helt enkelt! Eftersom vi startade festen kl 15.30 så åkte vi hem vid 24-tiden så imorse var det helt ok att vakna strax före kl9.

Vi käka frukost o Mimmie kom hem för att stötta upp arbetslaget. Hade sån tur att mamma o W kom för att ge oss en hjälpande hand. Kan säja att det gjorde saken mer än dubbelt så enkel. W o mannen sågade upp brädorna. Mamma och tjejjerna lackade. Och som dom lackade!!! Super duper! Det var faktiskt 188 brädor som skulle lackas. 188 st - say no more!

Vad min uppgift under dagen har varit?? Jag har hjälpt till och lackat, efter stukit brädorna så rinnet skulle minimeras (MYCKET VIKTIGT!) hängt upp pressenningar och placerat ut närmare sådär 188 plankor inför lackningen, fixat fika, lagat mat osv osv. Vi fick hur som helst hur mycket som helst gjort tack vare att vi blev två personer till. Underbart! 1000 tack!

Ikväll fanns det ingen kock i köket minsann men det fanns en på China Town som gärna lagade mat åt oss så nu ikväll har kroppen och jag legat i soffan och smält den kinamat som jag käkade tidigare samt ögonen och öronen har koncentrerat sig på en rolig film - Break up - hur nu ett par som går isär kan roa men det var kul så det så...

Nu snart hägrar duschen och sängen. Skönt at krypa ner och sova så jag vaknar pigg och kan följa med sonen på bowlingmatch som jag lovat. Tjejjerna åker och tävlar i Falköping och mannen dömer i Skövde. Tjoolahopp va den söndagen kommer gå i galopp. Förhoppningsvis så kommer jag hinna med att stryka lite plankor efter det... Men ärligt, jag orkar inte med att stryka alla 188 - det klarar jag aldrig, men att börja och göra så långt som går är bättre än inget så är det.

Trevlig lördagkväll då!

Inga kommentarer: