tisdag 27 april 2010

Vill Ha!




Tittar trött in i sovrummet. Nu är jobbet klart för idag och det är dax för dom där förhatligt tråkiga vardagssysslorna.

Bädda sängen...
Plocka upp kläder som av någon outgrundlig anledning bara faller av min kropp när den blir trött och landar i en stor hög brevid min säng...

Slänger en blick på garderoben. Lika bra nu när det ändå känns som det mesta suger. Jag vill ha en walk in closet med kläder som hänger på snygga galjar, och kläderna får gärna hänga i färgskalan dvs från vitt till svart och färger däremellan. Nu hänger dom huller om buller (och på fula galjar dessutom, dom flesta i alla fall)
Skulle vilja att skjortorna var strukna så där så man nästan skär sig på ärmen. Mina är det då inte!

Vill gärna ha nån som fixar detta åt mej. Det måste inte vara (bara ett önskemål)en walk in closet men en välordnad garderob vore najs. Orkar inte riktigt ta tag i detta nu med att organisera det hela. Dessutom tar mannens kläder upp en stor del. Den dagen jag är hågad ska jag rensa bort för stora kläder och då kanske få bättre plats och bättre översyn - en god tanke!

Men längre än så går det nog inte, än till tanken alltså. Nä nu ska jag bädda så att det ser någorlunda ut när barnen anländer. Då blir det som vanligt full rulle!
Clara är på visa vecka, kallades pryo på forntiden, så hon är sen idag men Hugo kommer nog snart. Då ska vi släppa ut fölis och mamman i hagen en stund. Solen skiner ju för bövelen! Kanske hinner vi med en runda runt landet också. Jag tror det blir en runda runt för att vi ska hinna sätta händerna i det och rent av trycka ner fröna det vore väl för mycket begärt en tisdag bara så här.

Och vad gör du denna tisdag då??

Inga kommentarer: