onsdag 14 april 2010

Det är helt galet!



Jag stutsade upp stax innan kl 8 i morse. Ja det är väl iofs inget konstigt med det.
Men när man som jag inte fick lov att sova ordentligt förräns kl 04 utan avbrott för att glo på tjockhästen som i natt bara sov och sov och sov...
Och jag bara glodde och glodde och glodde på en sovande häst!

Då är det galet att gå upp när man sovit mindre än fyra timmar. Dessutom är det min lediga dag.

Eller kanske just därför, det är MIN LEDIGA DAG!

Det innebär att jag har under förmiddagen farit fram som värsta monstret med att plocka upp allt som någon har tappat. Och oj vad dom tappar mycket hemma hos mej.

Jag har plockat sockar ur soffan, från badrumsgolvet, från tappan (usch där verkar det farligt att tappa sockar). Jag har samlat in urdruckna glas, det kunde ha varit nattclub här. Tvättat alla insamlade persedlar och dom kläder som faktiskt hade hamnat i tvättkorgen , halleluja! Så 4 maskiner hängda! (Känns som jag snart hänger mig själv också...)

Det fantastiska centraldammsugaren är igenkorkad så det slapp jag i alla fall. Att dammsuga alltså! Härligt! Det kan mannen få göra när han fixat till manicken!

Vinterskor/stövlar = mina är vinterarkiverade. Trot eller ej, snön är snart helt väck här på farm Kullabo! Tom dom segaste högarna verkar ha förintats.

Nu ska jag slänga mej i lä och sola nosen och dom förhatligt gråvita smalbenen.

Men vet du mer vad som hände när jag for fram som Elasta kvinnan? Jag tappade min silverring som jag hade som substitut för vigselringarna. Bara att inse att den numer är för stor, den med. Jag letade lite i byrålådan och hittade mina föräldrars gamla vigselring stl pytteliten! Den passa som ett smäck så nu får den sitta på ett tag.

För inte behöver väl det vara otur eller... Kan ju inte påverka ett 22 år långt äktenskap om jag har en skiljsmässoring på giftasfingrat...

Vidskeplig? Vem? Jag? Kanske...

Pöz!

Inga kommentarer: