lördag 17 april 2010

Lördag i alla fall...



Kallt och grått... Vart tog det fina vädret vägen???

Mannen är på tävling på Grevagården - vi har nationella ponny tävlingar om nån är hågad att åka dit. Dessvärre innebär det att Fröken C som ska göra sin första tävling för i år (pga av den förbankade snön som fördröjde tävlingssäsongen) får åka med fröken M själva!
Något som jag INTE gillar!
Tycker det är helt galet att prioritera klubbens tävling före sitt eget barns tävlande, sug på det! Men alla gör som dom vill!

Varför inte JAG är med??
För att C vet hur nervös jag blir och då blir hon det också, och har därför bett mej att inte följa med. Vad hon inte vet är att jag blir inte så nervös längre och vill hemskt gärna följa med när allt med fölis är avklarat.

Och nej... han/hon har inte fötts än. Imorgon 2 veckor över tiden! Gahhhh!
Jag har tom gett upp vaket. Jag har sovit i 2 nätter och överlåter vaknandet var 40 min till mannen och fröken M. Jag kände att dryga 3 veckor utan en hel natts sömn tog knäcken på mej. Nu sover jag flera timmar i sträck och kollar då o då när jag ändå har vaknat.

Dessutom är det bättre jag är hemma och passar tjockhästen! Men att hon ska föla mitt på dagen i detta skitväder det tror jag inte alls på. Eller så är det precis det som händer...

Måste gå ut och checka läget...

C ya!

Inga kommentarer: