onsdag 19 januari 2011

Vem bestämmer egentligen?

Igår åkte jag bil med en del av familjen. Maken samt bägge döttrarna var med. Av någon anledning kom vi in på kläder. Vem som började vet jag inte, men det var defenitivt INTE jag!

Jag kan tänka mig att det hela startade med att maken andades om att han skulle till Göteborg idag (på min lediga dag). Jag kan ha kontrat med att då kanske jag skulle hänga på och gå i Göteborg ett par timmar. Mmmm, sa mannen eftertänksamt. Fönstershoppa kan man ju alltid göra...

-Men mamma du handlar ju kläder jämt! sa någon i baksätet. Jaa! Hela tiden! Massor!! Och skor! Massor av skor!

Givetvis måste jag ju försvara mig.

-Jo det klart jag har köpt lite... sa jag.

BRÖL hörs från baksätet när bägge döttrarna får spader.

-LITE!? Du har handlat dubbelt så mycket kläder än vad jag har gjort av med i hela mitt liv, säjer den ena. Och då undrar jag för det första hur vet hon hur mycket kläder det gick åt innan hon själv började handla sina egna kläder?? Sen att den andra dottern ärvde ju "allt" är en annan femma... (Så är det att vara lillasyster har jag hört. Själv är jag ju just stora syster.)

Och nu får mannen för sig att han tycker något och nickar och håller med att jag köper väldigt mycket kläder och SKOR! Frågar sedan om jag använder alla skor jag köper? Och vad är det för fråga?

Klart som korvspad att jag använder dom! Ja, inomhus vid festligare tillfällen frusta nån ur sig där i bak. Men hur skulle det se ut om jag mitt i vintern rände omkring i pep-toe pumps med 13 cm stilettklack i snön?! Vem är det som halka när den tänkte här då?

Jösses! Vill bara tala om att så länge som ingen behöver svälta, avstå semester eller månadspeng så shoppas här det som jag tycker är nödvändigt. Och ibland tycker jag det är väldigt nödvändigt! Så eftersom dessa två töser hade invändningar mot shopping så ska här inget shoppas till dom!

Sonen, den minste, har tur han som inte var med igår för idag har han fått två par nya byxor. Så det så! Lucky him!

Puss på er - älskar er ändå!

Inga kommentarer: