onsdag 26 januari 2011

Idag har jag haft mitt andningshål, dvs jag har ledig dag. Ledig dag från jobbet visserligen men däremot full sysselsättning i hushållsnära tjänster. Jag har skött familjens tvätt, smuts och eldat i spisen...


Dessutom hade dottern stämt träff med personen som ska sköta hushållet under skidvistelsen. Därmed kan jag tydliggöra för ev inbrottstjuvar att icke göra sig besvär. Vi kommer att ha vårt hus 24-timmars bemannat och övervakat av en blivande polis ( tom 2 st !!) då vi åker skidor. Världens coolaste kommer att bo här och sköta hela ruljansen medans jag och mannen tar med familjen och släkten till Björnrike så tjuvar - gör er icke besvär. Det är helt lönlöst!! Det känns tryggt!!


Ikväll har jag varit i ridhuset, dryga 2 och en halv timme i - 12 grader. Kallt som f***n men roligt. Inte minst ser jag fram emot när lilla C får sin häst och kan vara med på träningen igen. Emma är grymt duktig på att hålla träning. Jag är imponerad! Fillan var lite vild men tyckte det var jättekul! Stora M var också nöjd. Hon är så duktig hon.


Jag var mest nöjd när jag fick åka hem och ställa mig i en kokhet dusch för att återvinna ev känsel i fingrar och tår...


Imorgon ska jag börja packa inför resan... Tjoohoo!
( Bild: Meetingvinnare i Mariestad aug 2010 - Mimmie Görrel och High Fidelity )

Inga kommentarer: