måndag 24 januari 2011

Måndag i stort och TV ger mig perspektiv på livet

Idag hade vi möte HELA dagen. Först alla vårdlärare, Ålleberg och vi på vux gemensamt, sedan bara arbetslaget. Jösses vad jag hade myror i stumpbyxorna på slutet. Men det blev en hel del gjort.

Sen fick jag med mig mamma och lilla C på yoga. Toppenskönt! Jag älskar att yoga. Det är som balsam för själen! Och det ger mig en grym träningsvärk så det gör nytta. Härligt!! Önskar mig lite mer magmuskler bara för "plogen" tar död på mig.

Därefter såg vi på tv.
Familjen Annorlunda ger mig perspektiv på livet. Tack gode gud att vi inte har 10 ungar. Dock hade jag gärna haft någon/några till men INTE 10-12 st. It´s too much! Men jag tittar gärna för det får mig att må bra här i min stillsamma tillvaro. Jag ligger och knör med yngste i soffan och är så totalt nöjd med livet.

Som grädde på moset så såg jag på Spårlöst. Varje gång som någon återförenas med sina föräldrar så gråter jag en skvätt. Jag är så himla blödig! Och nu ligger jag här och är så tacksam över att mina föräldrar inte behövde adoptera bort mig. Även om dom säker vid ett och annat tillfälle övervägde det... Vem gör inte det med tonåringar i huset?? (Fast inte jag förståss. Aldrig tänker jag så om mina barn...)

Nu ska jag se på Olle. Undrar vad jag tänker om det då???

Chabba!

Inga kommentarer: