tisdag 25 januari 2011

Jag får inte ihop det...



Tidningarna är fyllda. Annonspelarna är stora som höghus. Överallt finns det bilder på kvinnor.




Snygga kvinnor.




Fix i håret och en make-up som får hyn att se ut som en 5-årings. Inte en rynka i sikte. Läppar stora som om dom fått en allergisk reaktion.


Tyvärr är jag inte allergisk mot något som gör att jag skulle drabbas av de där put-läpparna. Jag är bara allergisk mot pencillin och det ordentligt. Inte put-läpps-allergisk utan svullen som en-gris-i-hela-ansiktet allergisk + en risk för kvävning så det är inget alternativ.




Tidningsstället på lokala affären sväller över av fitness tidningar och banta hit och points dit. Banta inför våren. Banta inför bikini säsongen. Banta efter semestern. Banta inför jul. Banta så du kommer i nyårsstassen. Banta inför sportlovsaktiviteterna. Banta inför påsk... Och jag har säkert glömt en jäkla massa Banta inför ***...




Smala och snygga ska vi vara. Ha ben och midja som Barbie.




Och vad sänder tv för budskap??




Halv åtta hos mig


Vad blir det för mat


Mat Tina


Ernst lagar jul, nyår, påsk, midsommar middag


Leila jul, bakar, homedelivery, lagar mat


Elaka kocken


Nakna kocken




Ärligt talat! Men för mej är det en enda röra eller soppa. För mej går det inte ihop. Laga en jäkla massa mat som inga kvinnor får äta för då ser vi inte ut som Barbie.
Inte kan vi mata mannen heller. För männen kommer starkt med egna ideal ala Barbies man Ken. Det ska vara skäggstubb och magrutor. Han kan inte slafsa i sig all mat som man blir sugen på att laga.




Inte undra på att katten är fet!!!

Inga kommentarer: