fredag 7 januari 2011

Sveriges lataste person

Är förmodligen jag idag. Solen har skinet helt underbart under dagen. Har jag gått ut?? Nej! Varför inte? Orkar inte...


Tog mej i kragen imorse och tillsammans (mannen och jag) orkade vi med det stoooora projektet bädda ur sängen. Var så trött efter att mannen fick både se till att det landade i tvättmaskinen och att den laddades och sattes på. Jag orkade inte banne mej inte med nån påsättning...


Nu är det så att det ligger där lagom fuktigt, för att manglas... Oh mannen, jag orkar inte... Orkar du sätta på en gång till?? På mangeln alltså??


Hoppas det! Eller så är risken att jag kommer hem från den stundande älgmiddagen hos vännerna ikväll, inser att "shit sängen är ju inte bäddad". Går en våning upp och sover hos barnen eller i någon av de utflugnas säng. Och det bara för att jag är sveriges lataste person just idag. Det är ju patetiskt!


(Och vet du, om 10 minuter måste jag in i duschen. Tvåla in hela kroppen och dessutom måste jag syna benen innan. Usch, tänk om dag behöver fixa dom också... Vojne, vojne, hur ska jag ooorka???)
Som sagt, jag är så lat att det är inte klokt. Men fördelen med det är ju att jag kan bara bli alertare än jag är idag i framtiden. Och det är ju skitbra! Framtidsutsikterna ser ljusa ut!
Jag känner riktigt hur det spitter i blodomloppet! Bäst att passa på att kasta mej in i duschen. Innan jag hamnar i koma igen! Tjoo!

Inga kommentarer: