fredag 28 januari 2011

Scchhhyyyy....

Säj inget!

Mannen och barnen far än hit än dit! Hösilagebalar, halmbalar, gulaschsoppa, toapapper, kattmat och makrill är lite av det som inhandlats av maken under flygande fläng. Han gnor som ett torrt skinn (stackarn! och jag menar det) och just i detta nu är han påväg att hyra skidor till 3 pers. Varför vi inte gör det på plats?? Därför det var mer än dubbelt så dyrt. Det kallas att man planerar sin hushållskassa eller nåt...

Och vad gör JAG???!
Jag ligger under en mjuk filt och tack vare den fantastiska sushin (som jag fick hemlevererat av samme man som nu fortfarande far omkring) så har packningen av mina kläder förflutit helt smärtfritt så jag tänker ta mig en välförtjänt paus. Dunka mig själv lite i ryggen och säja högt:

- Det gjorde du bra hörru!

Men scchhhyyy... vi pratar inte högt om detta. Det kan sticka i ögonen på nån.

Och min man, han ska jag kompensera sedan med att han får vila när jag far omkring, eller nåt.

Inga kommentarer: