måndag 20 september 2010

Ojdå!?

Jag kan inte tycka något om SD framgång i valet. Mer än att jag
absolut inte delar deras åsikter och inte ens i min fantasi kunde jag
föreställa mig att så många skulle ställa sig bakom dom.

Det som jag nu funderar på är vem är han/ hon som röstat på SD?
Vad ligger bakom att man vill rösta fram sådan politik? Det är där
man måste börja. Inte förfära sig och färdömma utan verkligen
intressera sig för människan bakom.

Då kan man inte börja med att tala om att du har gjort fel.
( möjligen tycker jag ju det men det är vad jag tycker och inte vad
han/ hon tycker. Dvs helt oväsentligt i sammanhanget)
Nej, starta med att intressera dig för den enskilda människans
åsikter och lyssna noga, missa inte poängen i din iver att tala om
för denne att den är helt koko, ute och cyklar eller lost in space.
Konsentrera dej på vad som var anledning till valet av parti.

Det är först i mötet, som måste vara ömsesidigt, som vi kan lära
oss av varandra. Eller rättare sagt då du kan lära dej av mej för
positiv till SD det finns inte! Sorry!

Men kanske kan jag få chans att förstå ändå...

Inga kommentarer: