söndag 19 september 2010

Ny dag, nya utmaningar!

Igår så murade vi igen en av dörrarna i nya stallet. Det blev så bra och det var riktigt kul!
Dessutom så är jag stolt över att ens kunna mura. Tack vare att mannen är händlig som få vilket gör att att jag lär mig saker som jag inte trodde jag någonsin skulle behöva göra. Men kul är det.
Nu är det lite kvar att putsa på den delen av stallet, sen är det kvar lite i fönstren också. Borde kunna klämma det sista där ikväll.

Det känns gott att vi kommit så här långt. Uppbyggnad är mycket roligare än att riva ner! Ser redan att detta kommer bli ett lyft för hela hästhållningen.
Sen är det kvar att måla väggen. Hoppas på att kunna montera in boxarna om 14 dagar.

Hör och häpna! Om 14 dagar kanske vi har boxar inmonterade eller i alla fall på gång att bli inmonterade! Miljoner- miljarder brädor ska sågas men det är jag och Mimmie proffs på så det ska väl gå. Hoppas att Clara och Hugo är sugna på att måla/lacka lite... Därefter ska väggen vid uppstallning och spolspiltan putsas. Vi har bestämt oss för att mura en vägg vid spolspiltan, nu när det var SÅ lätt att mura och vi är såna proffs på detta! Sen ska vi bara gjuta fall på golvet så det inte blir översvärmning då vi duschar kräken( jag menar hästarna...) samt fixa golvbrunnen.

När det är klart ska dörren mellan gamla och nya stallet byggas + en ny dörr tillverkas ut till foderdelen, 2 boxar ska in i gamla delen men då ska bärlinan där förflyttas först. Sen när det är klart då återstår "BARA" att isolera och bygga in sadelkammaren. Som du ser så har vi inga sysselsättningsproblem den närmsta tiden, eller i framtiden eller någonsin kanske är mer rätt...

Men jag har sååå dåligt samvete. Jag skulle följt med H på bowlingmatch i Kvänum idag men Fillan (hästkräket) är så orolig när Copper(ponnyn) är iväg på tävling så jag törs inte lämna gården tom. Jag stannar hemma. Lika bra det för har hon aldrig kommit lös förut så gör hon väl det när jag på borta och mannen är med C på tävling i Götene (vilket går alldeles utmärkt förrästen. Hejja C o Copper!) Men modershjärtat blöder en skvätt när han - lillprinsen- får åka själv pga av hästarna...

Livet är inte rättvist, jag vet...

Inga kommentarer: