torsdag 30 september 2010

Efter en härlig ridtur runt Dala och en grusväg upp en bit i bäckmörker kom vi ( jag o Mimmie)hem glada och varma. Långa galopper i skymning gjorde det hela riktigt spännande. Nu var det nog så att räddast var Mimmie som nojjade över att det skulle komma älgar i ena stunden, rådjur i nästa. Jag var mest orolig för att hästen skulle snubbla i mörkret.

Det var allt lite kyligt. Det var bara 6 grader ute så det var inte så underligt. Jag köpte så himla sköna och varma vantar som passade jättebra att inviga ikväll. Skönt att slippa frysa för en gångs skull. Nu skulle jag vilja ha nya ridbyxor också för just nu rider jag i Emils gamla (något stora) Det vore jag väl värd eller?

Visst var dessa snygga?


Ps. De är beige men finns i både brunt och svart, va tror du? Ds

Inga kommentarer: