tisdag 4 maj 2010

Varför gick jag upp över huvudtaget??

Igår var en riktigt förbannad skitdag...

Vaknade, eller slog upp ögonen är mer en rättvis beskrivning för vaken det var jag definitivt inte. Givetvis hade jag snoozat någon eller flera gånger för mycket.

I spegeln såg jag en varelse som kunnat skrämma upp döda ur graven. I ett tafatt försök till förbättring med min nya vattenfasta (!) maskara så lyckas jag smeta o kleta precis överallt! Jag säger bara att vill du ha en vattenfast maskara som är helt omöjlig att få väck så fråga mej ska du få veta märket.
Jag närmade mej avresa mot jobbet, svart som en panda runt ena ögat och hyper stressad!

På väg under järnvägen vid jobbet händer det som jag är livrädd för!!!
Jag kör fälgen på höger bakhjul i trottoarkanten!!! Sånt händer inte! Får inte hända på Mini cooper svinsnygga lättmetallfälgar!
Skjut mej!!!

Helt i upplösningstillstånd ska jag låsa upp min exp. på jobbet.
Inga nycklar!!!! Fantastiskt!
Jag som är totalt beroende av att ha nycklar för att kunna jobba överhuvudtaget...

Höll sedemera en kass föreläsning, dålig pga av att jag förberett för en tre timmars föreläsning och jag hade bara TVÅ timmar på mig. Jag pratade så fort att jag lät som Musse Pigg. Hur kul är den???

Efter lunch sitter jag och försöker andas. Vad händer då??? Jo då kommer Håkan Bråkan, min arbetskamrat och säjer typ:

-Jösses vet du vart APT är nånstans?

Vilket j""vla APT? Jag har inget om nåt APT i min almenacka men inser att världen har rätt även om jag med en dåres envishet hävdade motsatsen. Men min rättningshög, och handledning och...???

Jag som skulle vara ledig i morgon.... Glöm det!!

Genomled eftermidddagen som tillslut utmynnade i ett Yogapass som jag för att straffa mig själv verkligen tog ut svängarna i. Om jag har träningsvärk?? GISSA...

Väl hemma kl 18.30 utsvulten, ledsen och trött då kom jag på att det är sista dagen för deklarationen. Säjer inget mer.Behövs nog inte?

Som sagt varför gick jag upp överhuvud taget ???

Inga kommentarer: