onsdag 5 maj 2010

Disträ - jag???

Igår var det en dag fylld av äventyr!

Snöflingor stora som kokosbollar, ösregn och närmast nollgradit och jag klädd i sommarklänning och små leggings...

Ja, idag har jag ont i halsen. Som ett brev på posten!
Men hur ska jag veta hur vädret ska agera när det i förrgår var strålande sol, visserligen ingen tryckande hetta. Igår, se ovan. Idag, strålande sol och 9 grader. Ingen ide att ta sig ut i bikini precis men ändå, det är sol!

Stackars fölis var som en snödränkt katt när jag hastade hem från jobbet i 220 km. Han blev gnuggad torr med ett badlakarn vilket han tyckte var himla kul. Han gnuggade gärna tillbaka! Haha!

Utvecklingssamtal på sen eftermiddagen med Hugos lärare och som jag trodde var han ett geni i socialkompetens och i allmänhet en fantastisk person(Hugo alltså). Hans lärare har fattat grejjen. Att uppskatta eleverna för det dom är. Små smarta personer på väg in i tonåren. Härligt att höra!!

Handlade på vägen hem och gjorde en superduper pizza med massor av grönsaker så som jag gillar. Precis när den var färdig att pytsas in i ugnen så fick jag ett sms.

-Är du på väg???

Vad har jag nu glömt???!!!!

Ringer upp och inser snabbt att planeringskvällen inför tjejresan var i full gång!!

Mannen frågade om det inte var den 4de?

Jo, svarade jag förvirrat samtidigt som det gick upp för mej att IDAG (igår) ÄR DET DEN 4de!

Disträ??
Jag?

Disträ är mitt andra namn.

Nu har jag frågat C på FB om girlsnight hos henne är i morron och i så fall NÄR? och VAD ska jag ha med?
Jag är på gång! Jag planerar. Borde borga för att det kommer att gå bra.

Uppmanar mig själv som ett mantra:
-Håll ihop hjärnan nu Helene för det verkar som om du är helt lobotomerad.

Borde baka bullar, vågar jag det? Glömmer kanske jästen eller mjölet. Ska gå efter receptet så kanske jag lyckas! Håll tummarna!

Inga kommentarer: