lördag 3 mars 2012

Underbara Lördag!



Vaknade tidigt men låg och drog mej fram till kvart i sju. Klockan stod på väckning till åtta men långt före åtta var jag redan klar med morgonfrukosten i stallet och jag hade lagt ut maten i hagarna. Mannen och sonen sov som små grisar. Utsläpp av fem vårpigga galna kusar och sen frukost.


Efter frukost sken solen och manade till en rask promenad. Mannen och jag tog Hjälsborundan eller vad den nu ska kallas. Skönt var det och jag blev riktigt varm tillslut. Tänk om jag kan behålla motivationen och fortsätta att traska den mer regelbundet. Smolket i bägaren är att höger höften gör så attans ont när jag går längre sträckor.


Vi har dessutom hunnit med att måla en byrå och spika lister på förmiddagen också. Sedan kom stora M med sambo så vi käkade en improviserad lunch. Jag och M har fixat Fillan tävlingsklar så om en lite stund åker vi på tävling i Lidköping. M rider sista klassen idag och imorgon. Lite segt att dra iväg på tävling sen eftermiddag/tidig kväll en lördag men är vi curlingföräldrar så är vi. Lite kul det med. Och alternativet hade förmodligen varit soffan och där växer snart mitt arschle fast. Igårkväll hade vi varit sugna på After work men kom liksom inte iväg. Jag fixade hemmagjorda hamburgare och därefter suckade vi ikapp så syret nästan tog slut för fy farao vad det var dåligt på tv. Hade inte ens ork att hyra en film, då är det riktigt illa. Så att åka till ett kallt ridhus är nog ett bra alternativ... trots lördagskväll och allt.

Ha det bra du med!

Inga kommentarer: