tisdag 19 april 2011

Metrolog - är det något som kräver utbildning eller kan man bara gissa??



Metrolog... Är det något man själv utnämner sig till??


Kan det vara okey att gång på gång gissa vilket väder det ska bli i påsk/ midsommar/ på semestern och sen inte behöva stå för konsekvenserna??



Om jag inte har helt fel så tror jag dessutom att metrolog klassas som yrke och innebär att de uppbär lön... Fast å andra sidan så finns det de som lever på att sia i framtiden genom se på kaffesump, lästa tarotkort mm. Och egentligen är det inte ett dugg bättre!


Fattar ni inte att ni bygger upp förväntningar när ni påstår att påskveckan kommer vara stålande sol och upp emot sommarvärme. Igår ja, då var det varmt, och då hade jag inte minsta tid till att vara ute. Idag när jag laddat för att sola, påta trädgård och mysa i pollen oasen - DÅ SKINER INTE SOLEN ETT JÄVLA DUGG!! Och jag är tvärsur!


Egentligen vet jag ju att jag inte ska titta på tv när vädret kommer. Brukar faktiskt låta bli. Men så tänker jag att om det inte fanns någonsom helst vetenskap bakom metrologens uttalande varför skulle då tv ha dessa inslag dagligen gånger flera och betala dom för rena rita-och-gissaleken.
Jag konstaterar att det är tur att naturvetenskapen är tydligare i andra bitar för tänk om medicinen skulle vara lika "hoppsan jag gissade fel..." då skulle läkare och sköterskor få det hett om öronen vill jag lova!
-Jasså, det var inte blindtarmen som spökade... Nähä, du behövde bara fisa. Då gissade jag fel den här gången... Vi syr genast ihop dej!



Jag konstaterar bittert att den där metrologen gissade fel angående dagens väder och jag skulle kunna strypa karln!

Inga kommentarer: