onsdag 20 april 2011

Borde byta art - borde bli bläckfisk! Bara för att jag har ett par fötter innebär det inte att jag bara behöver ett par skor!



Jag och stora M var idag på skojakt till henne. Hon hade inte ett endaste par vår/sommarskor (hur är det ens möjligt att inte ha ens ett par??) Som vanligt är detta en ganska avancerad procedur som krävde sin kvinna och hennes mamma - alltså jag.



  • Först att hitta snygga objekt att ens prova

  • sen hitta rätt färg

  • och därefter rätt storkek

Det var då som yrseln trädde in men stora M fixade det hela med att springa och köpa en cola till mig medans jag satt helt matt och mulade i mig choklad. Kroppen är under kontroll igen och hon provar och speglar sig, provar och speglar sig, provar... och tiden går. Kan du se det framför dej?



Det är då jag får se ett par skor som jag får ståpäls av! Som jag måste prova! Som sitter som handgjorda just för mina fötter. Som är alldeles urläckra! Jag provar och speglar mig när min avkomma säjer:



- Men mamma du haaaar ju så många skor redan. Ska du ha ett par till??(Hon har själv så där 6 par framför sig...)



- Öh, spelar det någon roll? Alltså att jag har flera par, väldigt många par, hemma i min skogarderob. Men än kan jag böja mig ner och byta skor närhelst jag vill själv. Behöver inte be någon alls om hjälp. Så skit ni i hur många skor jag har.


Bara för jag har ett par fötter innebär det väl inte att jag bara behöver ha ett par skor?!!



I så fall tänker jag bli bläckfisk - GENAST!



Kan iof rapportera att antal inköpta par idag är 5 st. Och två par råkade bli mina, men jag köpte iaf ett par mindre än henne! Kort på mina snyggingar kommer under kvällen. Jag lovar!







Inga kommentarer: