söndag 23 oktober 2011

Oh sweet lord!



Har varit på hästtävling hela dagen. Hela dagen. Från tidig morgon till kväll. Brukar inte alls vara något som helt problem MEN just idag var det så jäkla svinkallt. Och jag mitt dumma nöt tog på mig alldeles för lite kläder, dvs fleesetröja och väst, jeans och gummistövlar.


Inte smart! Idiot!


Jag lovar att jag har ont i kroppen som vid feberfrossa. Öm i leder och kokheta kinder. Vaderna känns som om de håller på att utvecka träningsvärken från hell. Detta pga av att jag småhoppat, skakat hela dagen för att försöka hålla uppe värmen ovan medvetslösgränsen. Går vid en kroppstemperatur på ca 33 grader tror jag visst.


Kan garantera att jag ska shoppa loss riktigt ordentligt på onsdag. Jag ska förskaffa ett supervarmt underställ, helst med värmeslingor. Vantar så fingrarna inte värker och en mössa som både värmer och är hyfsat snygg. Även om ungarna envist hävdar att det inte finns en mössa i denna värld som jag är snygg i för jag passar inte i mössor. Detta kommer att ignoreras!


Och en jacka ska inhandlas. Kraven är att den är varm, super varm! Går ner över plattröven, över låren och gärna ned till knäna. Hög krage som riktigt sveper in min nacke och och är militant mot kalla vindar.


Gärna röd, snygg som fan och skitbillig!


Dessutom vill jag bara meddela att varje sekund som jag frös aschlet av mig belönades rikligt i och med att lilla C var superduktig och värmen från den stoltheten var det enda som hindrade kroppstemperaturen att sjunka under 33 grader...


Det hela blev def inte sämre av att yngsta sonen som var och spela match (Bowling) slog sitt personbästa idag, vann och var så himla duktig. Detta räddade fingrarna från att färgas mörkt lila och ramla av så det så.


Så nu vet du statusen hos mig en söndagskväll!...

Inga kommentarer: