onsdag 18 augusti 2010

Igång igen:)

Nu har vi startat upp i nya stallet igen. Igår gjordes en
grovplanering på VAD som ska göras och i vilken ordning.

Tyvärr har jag inte veto och får inte bestämma allt men jag gör
mitt bästa. Om man nu har världens bästa organisatör i
organisationen, varför vill dom då inte låta mig bestämma??
(amatörer... :p )

Det som har hänt sen vi planerade igår är att väggen in till gamla
stallet är utvidgad. Dörren borta samt tegelstenar och kalksten
utforslat. Taket i spolspiltan rivet. Jösses vad Emil fick slita!! Det
satt som berget. Peter har satt upp all belysning, dvs 6 lysrör är
på plats samt eluttagen förberedda. Mimmie har hackat ner puts frän
väggen. Snart helt klart!
Jag har målat gallren som ska sitta på fönstren på ena sidan.
Mimmie skulle ta andra sidan i morgon. Clara har målat Fissis vägg
vit i boxen. Hugo är alltiallo ;)

Dessutom hann Emil, Clara och Hugo åka till tippen med skräp vi
samlat ihop medans jag o mannen var en timma och gjorde stan runt och
skaffade putsbruk, penslar, färg mm.

Nu har vi varit riktigt effektiva. Det enda jag tycker är jobbigt är
att jag ofta är antingen för kort eller för svag för många
uppgifter. Det är störande!!

Men vi jobbar på!! Hejja hejja!!

Och Charles - bara så du vet- allt görs för att du ska få eget rum!!
Fan va vi är snälla!

Nu ser jag på Morden i Midsommer och vilar efter en bra dag! Kram!

Inga kommentarer: