måndag 16 augusti 2010

För första gången på 25 år minst!!

Så har jag idag gjort nåt jag tänkt på ett tag. Efter jobbet skulle
jag ha gått till gymmet men jag bestämde mej gör att åka direkt hem
istället . Jag hade tänkt mig att nu, bära eller brista, nu ska jag
ta och springa Dalarundan.

Givetvis orkade jag inte springa allt på en gång så det blev jogga
och rask promenad. men jag sprang en del i Claras gympadojjor (2 nr
förstora!) och jag klara det! Jag kunde springa!! Nu är jag nöjd med
mig själv!

Super nöjd t.o.m!

Småsjunger nöjt för mig själv och klappar mig på axeln och säjer:

- Du är en jävel på att va envis du!! Bra jobbat!

Stolt tänker jag själv: Mmmm...det är jag och det ska jag vara stolt
över. Envishet slår förnuft med hästlängder. Det vet alla som
någon gång passat småbarn. Dom vinner jämt! På envishet ...

Nu är det dax att koja. Hoppas du har nåt att va stolt över idag!

Love <3

Inga kommentarer: