lördag 3 juli 2010

Skräcksenario med blåljus!



Idag har Clara varit på tävling!
Mimmie kom som vanligt för att åka med syrran! Idag var Emil med också.
Och det var VARMT!! Över 30 grader men rutinerade som de är så hade de med vatten till Copper och stoora handdukar som dom blötte ned och virade in hästen i.
Allt gick finfint tills kusen snubblade i den något djupa sanden på framhoppningen ( försök själv springa i en tjockmatta i full fart, man snubblar!)

Clara hade flugit som en katapult när ponnyn slår en kullebytta.Ambulans tillkallades och Clara och Emil åkte in. Jag mötte upp på Kss.
Mimmie tog hand om Copper. Hon fnös och hostade sand i timmar efter.Stackarn...

Clara skulle bara åka ambulans om ambulansförarna var snygga. Och det var dom - tur var väl det!!
Dessutom hade hon helt ok underkläder. Som ni vet en av mina stora nojjor i livet. Att hamna på akuten och inte vara snygg under. Ha! Skratta ni men när det väl är dags att åka helt oförberedd, då är det skönt att veta att man har snygga underkläder.

Men fy vad ont hon hade. Revbenen hade fått en rejäl smäll. Axeln har nog varit urled eller på väg ur led så den gjorde satans ont liksom bak i ryggen över skulderbladet. En kota ömmade och lårmuskeln (i övre muskelfästet ) hade den också fått sig en rejäl smäll.

Idag är hon röntgad och genomklämd. Inget brutet, tack o lov!! Hade ju varit för tråkigt nu när semestern drar igång...

Jag är tacksam att det gick så bra och att hon hade tur i oturen.

Givetvis är jag extra stolt när överdomaren per telefon berömmer mina stora barn för att de tog så bra hand om den lilla. Då sväller modershjärtat lite extra! Och extra tack för du avbåste tävlingen Anki och bestämt tillkallade ambulans Det var det enda rätta!

Men fy vad jag blev rädd och jag blev helt slut efter att vi kom hem! Har sovit mellan kl 20-23.30. Helt utslagen. När spänningen släpper då kommer tröttheten... Då är det skönt att ge efter och bara låta den ta överhanden. Men jag sov oroligt, flugorna och en värme som heter duga. Nu vid midnatt är det ff över 20 grader. Men jag klagar inte!! Nej jag klagar inte, hellre varmt än kallt! Men jag skippar nog värmemadrassen i natt tror jag...


Inga kommentarer: