måndag 14 juni 2010

Måndag igen...

Hur är det möjligt???

I min almenacka existerar bara måndagar o fredagar, om o om igen!

Jäkla konstigt...

Borde ha en o annan tisdag och torsdag o glöm för all del inte
lördagarna. För sjutton! Det är ju då man kan ta sig ett glas
rött, vitt, rosa eller bärnstens färgat.

Nä jag vill ha mer lördagar o mindre måndagar i min almenacka!

Nu ska jag sova, men Stina har invaderat sängen o kär nåt slags katt-
fångarna på sängen där hon hoppar o skuttar och lyckligt låtsas
som om hon fångar både det ena o det andra. Hennes energi är det då
inget fel på.

Undra om Stina har alla veckodagar i som almenacka??

Undra om hon ens har alla hästar i hagen som hon beter sig...
Kattgalen är vad hon är!!!

Men ack så ljuvlig o faktiskt e hon smart för hon kommer när jag
ropar, det gör inte ens barnen så hästarna är i hagen, jag ångrar
mej.

Inga kommentarer: