torsdag 24 juni 2010

jag blir fascinerad...


För vems skull?

Hmmm.... Sov som en kratta inatt för att idag är det stora avslutningsfinalen. Jodå, äntligen är den här!! Dax även för mej att ta sommarlov sent om sidor.

Varför jag sov kass? Ja det undrar jag med. Jag har ju den eminenta uppgiften och förmånen att ge det betyg som var och en har redogjort kunskap för. Då borde ju jag sova gott. Men så är inte fallet ser du. Jag har omedvetet oroat mej för att några av mina begåvade studenter inte skulle ha skickat in de sista uppgifterna så det fanns ett rimligt betygsunderlag för mig att ta ställning till idag. Och då undrar jag varför inte jag sov när det är dom som ska skicka in material som jag ska bedömma. Det borde varit så att det var dom som sov oroligt och otåligt väntade på min bedömning. Men icke...

Mailboxen gapade i det närmsta tom och mitt fack likaså.

Men vem äger problemet? Inte jag i alla fall!

Hur det gick med betygen? Inget underlag - inget betyg. Det fattar vem som helst!

Som min mycket kloka chef sa när jag ondgjorde mej över problemet:

Du kan leda din häst till brunnen och erbjuda den friskt vatten men du kan inte tvinga den att dricka. Det måste den klara av själv!

Självklart är det så!! Jag behöver inte bekymra mig, jag har mitt på det torra men blir fascinerad över den inställning som finns bland vissa andra. Vem tror dom äger problemet för jag är inte så säker på att om jag ställde den frågan, att dom skulle svara JAG ...

Skit samma, antingen får dom dricka för egen maskin eller törsta ihjäl. Inte min törst!

Så VÄLKOMMEN du ljuva sommartid med lust och fägring stor!
Här ska batterierna laddas!! Och jag ser fram emot många slöa dagar med sol och bad, men också hur fint det blir i stallet som vi fixar på.

Inga kommentarer: