måndag 15 november 2010

Nunneliv?


Kan nunneliv vara nåt för mej? Vadstenakloster erbjuder(säljer) en helg i TOTAL tysthet där man ägnar sig åt sitt inre. En del kanske gör det för att komma närmare Gud, men det tror jag inte funkar för mej. Jag vill mest beställa tid hos mig själv.


"Kära Helene, vill du ägna mej en stunds tanke, omvårdnad och omsorg? När passar det? När har du en stund över? Hör av dej tack! Mvh mig själv"
Men vad fasen gör man om man inte kan hålla tyst då?! Jag som tom talar i sömnen ibland. Kan inte ens va tyst när jag sover.
Nå vad tror du? Kan jag klara detta tror du??
Nu ska jag förfasas över "Ung och bortskämd" på tv. Jösses säjer jag bara! J-Ö-S-S-E-S! Snacka om att DOM om nån skulle behöva ha en överläggning med sig själva. Gosh! Jag blir matt!

Inga kommentarer: