onsdag 10 november 2010

Här kommer inlägg nr.200

Tjenare på Er! Här kommer inlägg nr 200. Många blir det :)


Hade en händelserik tisdagskväll igår. Jag kommer inte att avslöja vad jag gjorde för det är än så länge en hemlis. Och jag är superbra på att hålla hemlisar så det så! Men jag kan avslöja att jag är nöjd och glad. Lite pirrig och förväntansfull...


Idag har jag fixat dom nyinhandlade gardinerna. Dom är upplagda och strukna. Hoppas det blir fint i fönstret med dom nya krukorna och ljuset. En del tycker det är konstigt att jag köpt nya gardiner till jobbet men för mig handlar det om att trivas. Och som det är i mitt fall så trivs jag jättebra på jobbet men avskyr dom gamla urfula gardinerna som sitter där. Vad gör jag då? Jo jag frågar snällt om vi snart kan få nya - svar nej. Då köper jag nya själv och fixar till. För dom slantarna jag lägger ner är så betydelselösa om jag ställer det emot den nöjdhet jag kommer känna när vi har det fint hos oss. Tänk vad jag ska jobba bra sen.


Har tillbringat en hel del tid i stallet på förmiddagen. Hästarna skodda och BRODDADE! Jäkla vinter! Men det är fint med snön bara det inte vore så förbaskat kallt!! Brrr!


Nu ska jag njuta av en god kopp hett the och bara njuta av min hemlighet... Tjipp!

Inga kommentarer: