onsdag 30 maj 2012

Ledig dag... Beror på def. av L E D I G

Uppe först som vanligt. Fissi har vi lämnat på morgonen på hingststationen. Dags för sperma idag igen. Hämtar hem henne i eftermiddag. Stackars henne som blir gravid för 4de gången utan att få göra't en enda gång. Känns som man missunnar henne livets goda men va tusan. Det hon inte vet har hon inte ont av... Har tagit mig an tvättstugan. Hur i helskotta kan familjen producera så mycket tvätt?!Har en hög större än Kebenekajse. Idag blir det att köra järnet. Tvätta - hänga, tvätta - hänga. Där emellan dammsuga, fixa käk, förbereda grill ikväll. Sonen, den store, kommer hem för att få frulle på sängen på sin 25- års dag imorgon(och där känner jag mig mer som 65 än de verkliga 44 år jag är...) De är välkomna! Och jag slapp åka till Örebro som jag tänkt. Lovely! Ska bara klämma in en hoppträning med Fillan ikväll och en ridtur med Copper. Känns onekligen skönt att ha dessa lediga dagar då och då så jag hinner fixa allt som en god hustru ska hinna med. Det är tur att jag får gå till jobbet 4 dagar i veckan annars tror jag att jag hamnar på Hinseberg för ett allvarligt våldsbrott Ha en bra dag där ute du med!

Inga kommentarer: