söndag 1 april 2012

Undra sa flundra...? Vampyr kan det vara något?

Jag har tänkt på en sak.
Inför varje ledig dag så tänker jag: "Vad skönt, nu ska jag sova ut..."
Men likt förbenat så händer två saker. Antingen är det en sådan dag som idag eller igår alltså tävlingsdag och då är det inget att välja på utom att stiga upp tidigt, för det mesta. Eller om jag nu inte har ställt klockan (som jag i princip alltid vaknar innan den ringer oavsett tid) så vaknar jag i allafall någon gång mellan kl 06.15- 06.20. Har jag tur sover jag ända (!) tills kl 06.40! Men det är ovanligt...

Jag vaknar och är faktiskt pigg, trots att mitt morgonhumör kan vara något vacklande. Speciellt innan frukost! Ganska pigg i alla fall, tillräckligt för att inte kunna/vilja somna om. Och på kvällen är jag inte speciellt kvällstrött heller. Går och lägger mig runt kl 23-24. Och där är problemet!!!

Jag behöver ca 8 timmars sömn. Ska jag gå upp kl 06 behöver jag somna kl 22. Hur fan ska det gå till??!! Jag har ett liv att leva också.
Jag jobbar 8-17, hemma 17.30. Umgås, sköta djur, sköta barn, skjutsa hit och dit, motionera, tvätta, laga mat, äta mat, se på tv, läsa böcker,dammsuga och skura golv, yoga, rätta prov, duscha, borsta tänderna, raka benen ( DET tar tid!) och andra saker som jag inte tänker tala om här.
HUR SKA JAG HINNA MED DET OM JAG SKA SOVA BORT 8 TIMMAR PER DYGN??!!

Men för att vara en en god svensk medborgare får jag försöka få ekvationen att gå ihop någorlunda annars finns det risk för att jag dräper någon pga av sömnbrist. Attans att livet ska vara så underbart att jag helst inte vill sova bort en endaste timma. Kanske borde bli vampyr? Dom sover inte eller hur var det?...

Inga kommentarer: