lördag 28 april 2012

Långhelg!!

Härligt!!

Veckan har varit bra. I torsdags fyllde lillpinsen 15 år. Kalas och tårtor. Mums! Annars har det mest varit jobb på dagarna och kvällarna har fyllts med föräldramöte inför Claras tysklandsresa och en bowlingavslutning. Igår kväll bjöd jag och mina syrror ut mamma på afterwork. Vi käka på Husaren och sen var vi på bio. Vi såg Hotel Marigold. Riktigt bra film! Kan rekommenderas. Humor och allvar. Inget blod eller krig. Sen gick vi till Harrys och drack några drinkar. Hon tyckte det var en bra födelsedagspresent. Så bra då! Jag tyckte det var väldigt mysigt.

Dessutom har jag fått veta i veckan att jag inte får jobba på min semester pga av något avtal som reglerar lärarnas arbetstid.Har fått avtalet skickat till mig och jag kan då inte läsa det dom hävdar, att man inte får arbeta de första 45 dagarna. Hur jäkla irriterande är inte det??!! Ska be min jurist granska detta noga. Hmmm, detta köper jag inte! Är grymt besviken! Ska ringa MAVA på måndag och se om de har nåt jobb trots allt för jag tror faktiskt att det inte är rätt att de kan hävda att jag inte får jobba.

Idag kommer Emil och C-L hem. Ska bli så kul! Vi ska ta med korv och grillkol och gå till Ruskela källa i eftermiddag. Hela Klanen. Vi blir 9 personer, tänk vad familjen har utökats! Solen skiner och äntligen är det lite värme ute.
Nu ska tjejjerna hoppa hästarna och jag ska snart åka och hämta vid tåget. Imorgon bitti, kl 05.30 ska Clara åka till Tyskland och Peter dömer hästhoppning i Töreboda så det blir nog en rätt soft söndag. Därefter får vi se vad som händer. Jag är ledig måndag, tisdag och onsdag också så nästa vecka blir riktigt kort.

Ha en skön helg du också!

Inga kommentarer: