onsdag 31 augusti 2011

REKLAMMATION!

Jag vill reklamera augusti. Iaf dra klockan tillbaka!

Det är inte klokt!! Vi har knappa 3 månader av sommar, och en stor del av de 3 månaderna ger blanka fan i att det är just sommar och bjuder på mer vår/höst...

Då är det inte ok att vara sjuk en hel månad av sommaren. Hur ska man annars överleva de andra 9 månaderna?? Inhandla termokläder, ylleplagg och snöslunga. Orka bli förkyld och våt rakt genom dojjorna för att det är mega slask ute. Skrapa rutor och halka omkull.


Och vet du vad mer som är retligt? Att idag väger jag lika mycket som jag gjorde när jag klev in Västerhöjdslokaler 1983 och började 1an på gymnasiet. Är inte det synd och skam att jag inte får rasta denna kropp i lite mer lättsammare kläder än idag (Fotlångklänning, raggsockar och en tjocktröja!!!)


Det är också synd och skam att det är 13 grader ute när det är 31 augusti!

Det borde vara sensommarvärme, sisådär 25-27 grader och jag borde gå pustande i korridorerna på skolan och titta ut trånande på de lediga utanför som nästan var nakna för den tryckande hettan.


Så är inte fallet nu då, nä jag sitter påbylsad och stirrar ut genom fönstret på björkarna utanför med en mage som mullrar likt ett riktigt åskväder och bara väntar på att släppa ifrån sig en skur(Bokstavligt också!). Inte ens björkarna jag glor på har hyfs! Nädå, ett och annat gult löv har tittat fram... Vadfalls??!


Lite bitter är jag allt...


Och tablett Dimor är en bluff! Hjälper inte mycket alls. Så nu vet du det!

Jag återkommer när humöret och sinnet är lättare. Okej???

Inga kommentarer: