tisdag 30 augusti 2011

Jag undrar....

Coola Brittan på bild.

När jag är sjuk som nu har jag ingen lust att tvätta håret. Det är inte ens kul i vanliga fall men just nu när det är glanslöst och helt meningslöst att göra det i ordning så känns det mer än totalt onödigt.


Efter typ 2½ dag så ser det fett ut vid pannan, i benan och runt öronen. Jag noterar och skiter fullkomligt i det. Det märkliga är att Nu 5 dagar senare, då ser håret ut som det gör på de där partypinglorna i Se & Hör. Lite så där knullrufsigt och coolt ut. Inte alls fett längre.


Rent hår blir skitigt och om du ignorerar det så blir det rent av sig själv igen. Som av någon självbevarelsedrift. Smart !




Undrar jag om mannen redan vet om denna stora hemlighet och det är därför han inte bryr sig om städningen. Konstaterar dock att ännu har det inte funkat. Att gå från rent och väldoftande hem till mindre rent, det tog bara några fjuttiga dagar och nu har jag väntat och väntat men inte ens i morse vaknade jag till ett skinande rent och väldoftande hus. Sorry, dags att sätta fart tack!



Inga kommentarer: