tisdag 12 juli 2011

Tisdag



Men hallå alltså! Nä jag längtar INTE alls till vinter och snö, inte alls, inte ett dugg!!!

Dagarna rinner iväg likt fina sandkorn som silas blixtsnabb genom fingrar.


Idag var solen bara på besök då coh då eller iaf så var det inte speciellt varmt. Ville helst bära tröja över klänningen men kompromissade genom en snygg schal istället.


Förmiddagen gick åt till att grejja med hästarna. 2 skodda, 2 verkade. Fissis ögon är helt igenkletade av var från helvetet. Usch stackars liten. Eftermiddagen ägnades till inköp av div läkemedel för att bekämpa ovanstående ögoninflammation samt lite grejjor inför resan.


Nya passet är hämtat också. Jag är nöjd!


Eftermiddag:

Mamma och W, syrran, moster o morbror var här och plockade vinbär. Massor av vin bär. Hinkvis!!! Tack för det dåliga samvetet försvann tillsammans med alla bären. Nu kokas det gele hos mamma kan jag tro. Och jag får en drös färdiga geleburkar som tack för att dom får plocka av våra 15tal vinbärbuskar som jag annars skulle må dåligt varje gång jag går förbi och mitt mantra skulle eka ända till Skövde:


- det är ok att INTE plocka av buskarna, det är OK ATT INTE plocka av buskarna...osv Nu slipper jag det.


Kväll:

Mannen och stora E har målat och skrapat i kväll. Jag hade kvällstjänst så som beta häst, mata häst, fixa mat till människor och vila.


En dag ytterligare till ända och det är dags att hinna lägga sig lite innan nästa dags äventyr pockar på. Stora E har bjudit hit vänner i helgen så det ska bäddas och grejjas med det och sen ska jag tvätta och börja planeran vår resa. Vad ska få följa med i reväskan måntro???

Stora beslut på gång!!



Inga kommentarer: