fredag 31 december 2010

Gott Nytt År!

Ja då är det dagen då året tar slut. Jag är urursel på detta. Att avsluta. Jag är expert på att summera, att värdera , att vrida och vända.

Detta är den dagen på året som jag allid mår som sämst. Det är ungefär som när man äter en jättegod efterrätt som är alldeles för liten. Du kan inte låta bli att äta sked efter sked men ser hur biten krymper alltför snabbt samtidigt som varje smakbit är ljuvlig och man vill att den ska vara för evigt.

Men handen på hjärtat - Vem vill äta fruktsallad (godaste efterätten ever!) hur mycket som helst och dessutom för evigt!

När jag vaknar första dagen på det nya året och ser min splarrans nya dagbok ligga vid min säng, redo att fyllas med spännande händelser som komma ska under det nya året. Då är jag rätt nöjd. Klart att det är ju den bästa dagen på året. Precis som det där ögenblicket när du får se den fantastiska efterätten för första gången och hela portionen ligger där framför dej. Redo för att upplevas! Cooolt va?!

Inga kommentarer: