söndag 5 december 2010

Ajm not wäry läjsy

Dagen startade med rivstart. Hästar skulle fodras och pusslas om innan
vi kunde släppa ut dom. Inget nytt under solen alltså...

Sen gick jag in och mojsade ihop en scones deg så svärföräldrarna
fick god frukost med nybakt, ägg, gröt och kaffe. Dom såg nöjda ut
så jag passade på att fråga om jag och svärmor skulle ge oss på
att laga julköttbullar. Det skulle vi. Vi fixa ihop världens godaste
smet och sen rulla hon i 500 km/ timme. Jag stekte. Innan jag hann och
blinka hade vi 3 kg köttbullar klara. Hon är snabb som attan!

Vi gjorde Falköping därefter. Osterian du vet. Sen hem och fixa
middag. Nu skulle det provsmakas ! Fram med grynkorv och köttkorv. Nu
hade den stått till sig ett dygn och var klar att ätas. MUMS!!!
Skitgott!

Sedan efter det, tro inte att svärmor är trött då. Nä då ville
hon putsa kristallkronan i köket. Nä men va bra att hon ville det !
Jag förberedde mej inför kvällens Luciatåg i kyrkan som anordnades
av 9 orna. Lilla C var bäst tyckte jag ( är mammor partiska tycker
du..?) Nåväl både farmor farfar mormor x2 och morfar x2 sa det
samma, bara då du vet!

Sen var det fika för hela tjocka släkten efter. Nu har det gått i
ett hela helgen. Så imorgon när mannen åker på julfest i Götet med
övernattning då ska jag sätta mig ner och tänka en tanke klart.
Från början till slut. Det ska bli intressant det seru! Puss då!

Inga kommentarer: