måndag 5 december 2011

Gårdagen var t u n g! Tungt att vakna, regn och blåst. Jag körde från Malmö och hem. Långt. Mörkt och blött, men till slut kunde mannen vakna intill mig och konstatera att nu är vi i Falköping. Mmmm! Just det.

"Råkade" köra förbi Gekås i Ullared på vägen hem. Jag trodde mannen skulle få helt bryt när folk stod och glodde mitt i gångarna med vagnarna fyllda till bredden. Det var inte läge för långshopping precis. Men som en god hustru var jag fokuserad och kunde snabbt rafsa ihop det jag hade i avsikt för att handla så jag gissar att det tog mindre än en timma.

På onsdag eller torsdag (eller någon dag iaf ) så ska jag slå in julkapparna vi har handlat men inte slagit in ännu. Det är mysigt att slå in och göra fina paket med snören och etiketter :) Helst framför brasan med julmusik och levande ljus. Gärna i ensamhet. Magiskt!

Inga kommentarer: