onsdag 23 november 2011

Städning endast på fredagar tack!

Nynnar på sången "Städa, städa varje fredag och så varje jul. Det tycker jag är kul!"
Och undrar stilla.

Det är onsdag, visserligen onsdagen före första advent men det är inte jul. Det är det inte. Och jag har putsat fönster och städat hela dagen. På en onsdag. Är det just därför det INTE är kul, att städa alltså? För att det varken är fredag eller jul. Så måste det vara. För fy farao vad trökigt det är att ägna en hel dag till att städa när jag skulle rida, åkt till stan och shoppat lite saker inför advent men det hann jag inte med före mörkret föll.

På fredag ska jag på konferens.

Då hinner jag inte att städa så jag får fortsätta på lördag. Nä men farao! Då kanske det blir lika dant då. Inte kul alltså för det är det ju bara om man städar på fredagar eller jul.... kul... eller inte

Inga kommentarer: