torsdag 5 maj 2011

Får jag sova nu?

Upp så tidigt att jag knappt hann somna igår. Mata hästarna, ut med
stoet och fölungen ( gullgrisen ) mocka och vattna. In och göra
frukost och sen väcka trötta barn kl 7. Äta ut med resten av
kusarna. In med sto o fölis...

Barn iväg till skola med rätt utrustning gällande gympakläder,
skolböcker, ifyllda papper...

Fixa frillan, måla fejan och iväg till jobbet go och gla' ! Jobba som
en gnu mellan 8.30 o 16.15. Hann knappt kissa. Hem i 180 km! Mata
hästar, mata barn, mocka boxar, fixa vatten och hö. Ut med sto och
föl, in med sto och föl.

Fixa emballaget runt foder som kommit idag och som var vattenfyllt.
Tack Gud för pressening och silvertejp!

Lillprinsen har fotbollsträning ikväll kl 19.30-21. Huset bör
städas. Jag har tydligen tvätt i tvättmaskinen och diskmaskin är
klar. Och ändå orkar jag inte ens resa mig ur halmen. Här ligger jag
och fölis. Sida vid sida. Och jag har inte en jävla aning om hur jag
ska orka resa mig och fortsätta kvällen.

Om jag är sur??

Nä orkar inte ens det... Kan dessutom berätta att jag är gräsänka.
Säger inte mer

Inga kommentarer: