måndag 23 maj 2011

Borta bra ...

och hemma Bäst! Eller pest. Beror på vilket humör man är på ;) Lillfisen var piggelin i morse och skuttade glatt fram till mig och bet i tröjan. Förmodligen så hade han saknat mig eller ändå troligare så ville han ut i hagen.

Jobbet har flutit på och jag har haft min fina nya blomma i håret. Är det inte sol ute får man skaffa sol i sinne och då hjälper det med lite vardagslyx. Vi hade möte på förmiddagen och även heeela långa eftermiddagen. Blev lite seg. Helst önskar jag att jag orkade ta itu med lite hemliga projekt men jag har lagat matvetesallad med sparris, musslor och räkor i vitt vin och det tog musten ur mig. Nu toppar jag det med en nyttig rabarber/jordgubbspaj med egengjord vaniljkräm. Det skulle varit sås men jag hade alldeles för lite mjölk så det blev allt en stabbig kräm men ack så god...

Dags att plocka in lillen och hans mamma, så God kväll på Er!

Inga kommentarer: