torsdag 23 februari 2012

Uppe i gryningen

Imorse slog jag rekord och var på jobbet strax före kl 06.30. Bara jag och städerskan var där. Lugnt och tyst. Jag fick gjort det jag skulle, dvs lägga in indikatorer i ett exeldokument som skulle presenteras i styrgruppen, och var klar strax före kl 08. Nöjd var jag, och trött som tusan. Jag har knappt sovit inatt pga att jag var orolig för att jag inte skulle få till exeldokumentet korrekt plus att det blåst storm ute så mardrömmarna har avlöst varandra.

Nu städar jag (jag har bara en liiiten paus just för tillfället) för imorgon åker vi till Skandinavium och Göteborg Horse Show!!! Yippiiiie! Ska bara hålla en föreläsning på 3 timmar först sen drar vi. Med en buss full av Grevagårdare. Kan bli riktigt skoj! Mimmie och Erik ska med och Clara och Jimmy är redan där nere. Dom lyxpellarna har bokat hotellövernattning. Fusk!

Hugo får bli hästskötare imorgon kväll och ge hästarna mat, kärlek samt natta dom. Det klarar han galant! Han ska ha killkväll här hemma imorgon så jag ska bädda ett gäng sängar då det blir 5 nattgäster som ska stanna till lördag. En intensiv start på helgen men oj vad jag är glad. Som grädde på alltihop skiner solen, snön har smält och om man inbillar sig hårt så visst kändes det som att våren är på väg. Lite iaf??

Rasten är över och dammsugaren moppen och all annan städutrustning kallar. Hujjedamig!

Inga kommentarer: