lördag 18 februari 2012

Te´bax!

Så där ja. Då är vi tillbaks då, på Kullabo, efter ha haft det riktigt trevligt sedan vi sladdade in hos svärföräldrarna i tisdags. Stora M har bott hemma med vaktkatten och hästarna. (Skönt så slapp jag oroa mig för dom! )



På väg till Uppland så lyckades LilleH försnilla mina skor hos storeE. Vi stannade till en mikrostund i Örebro för att leverera lite foder och då traskade han glatt iväg med min skopåse och ställde den i deras hall. Men som tur var så hade jag stövlar på fötterna men ni vet ju att jag får nästan lite panik om jag måste gå i s a m m a skor i flera dagar i rad men nu var det bara att gilla läget. I onsdags var vi i Uppsala och shoppade. Och så nöjd jag blev med det då! Ska visa er min nyaste investering framöver.

I torsdags kom Store E upp till oss (utan mina skor) och det var som vanligt väldigt trevligt! Att han kom inte att han glömde skorna...
Igår var jag och mannen + svärföräldrarna på Älvsjömässan där årets Antikmässa hålls. Väl där konstaterade jag att vi måste bo på en guldgruva enl deras mått mätt för himmel vad dyrt de sålde gamla spritflaskor (som var tomma dessutom)- helt ohyggligt dyrt -och vi har säkert ett par tusen stycken för den som bodde här på gården innan oss, han eller hon smygsöp det råder det absolut INGEN som helst tvekan om. Så där tryggades pensionen. Halleluja!

Jag fick många inputs om hur jag skulle vilja att vi fixade med än det ena och än det andra så nu gäller det bara att vinna muchos pengar eller fixa det som finns i gömmorna. När vi kom hem vid lunchtid var vi fyllda med energi! Vi ångade ut i lilla Huset och letade fram både ett runt bord och ett gammalt (apgammalt) skrivbord som nu är under uppfräschning. Båda har fått vit färg på sig. Imorgon ska vi måla vidare. Blir nog riktigt bra tills slut. På övervåningen har Klippansoffan fått nytt överdrag som vi köpte på IKEA i Uppsala och är numer svart istället. 4 st sprillans nya härligt vita fårskinn pryder nu sitsarna på sofforna. Nu saknas bara myskuddarna, tavlorna, en matta och sen ska det nymålade bordet bli pricken över i (hoppas jag) och sedan kommer vi leva lyckliga i alla våra dagar. Eller så.
Imorgon ska vi göra stallet först sedan fortsätta måla måla, åka och köpa färg och tapeter till LilleH´s rum. Nu är vi på G serru! Leta kuddar och små fix till vardagsrummet på övervåningen så det blir klart. Lovade visst lilleH i ett svagt ögonblick att alles ska/kommer va klart innan hans tyske utbytesstudent som ska komma och bo en vecka här hemma i april. Fint jobbat! Glömde visst att det finns andra små detaljer som ska skötas också, så som jobb tex...

Inga kommentarer: