fredag 30 april 2010

Härliga Valborg!





Kollar in tunnelbanenätet i Stockholm. Smidigt att använda!

Längtar nu tills i morgon! Idag är kanske ändå den bästa dagen. Då man längtar, planerar, packar och fantiserar...

Clara stannar hemma med Mims och Erik. Stackarn som såååå gärna ville vara med!! Men hon väljer att hellre konfirmera sig... galet?!? Men hur som helst - hon väljer själv.

Hugo åker med till Hova och stannar till där i stugan hos farmor och farfar. Dom åker och grattar kusinen i Maristad, blir att åka fram och tillbaks, men men... Sen åker dom via Örebro - där Emil kliver på och sen hem mot huset i Örsundsbro. Med två killar i baksätet!
Och jag som avskyr när barnen åker bil med andra. Tycker inte om det alls och är riktigt rädd att något ska hända men man kan ju inte alltid måla fan på väggen. Och dessutom har jag aldrig hört min svärfar säja att han varit ute för någon som helst incedent så varför skulle det hända nu. Eller varför inte??? Och nu kommer jag nojja om otur att ens sagt det högt. Är det värre att blogga om det? Det kanske oturar gånger 10?? Urk!

Hur som helst efter släppt Hugo i stugan kan jag och mannen fortsätta upp till Stockholm och hotell Malmen. Det är på det som jag ska koncentrera mina fantasier. Inte på bilresor och sån skit! Hur härligt vi ska ha det! Hoppas vädret är någorlunda och att vi får tid till lite shopping, vandra hand i hand och pussas, bada badkar på hotellet och MYSA!!!! Och inte minst - få tid över att PRATA!!!! Det behövs för nu har det verkligen varit hektiskt ett tag med alltför lite sömn (vaket på fölet) alltför mycket på jobbet, barnaktiviteter som tävlingar, fotboll o bowling. Jag kräks!!

Nä detta kom som en välsignelse! Ett rop i nöden och jag vann biljetter! Jag som Aldrig vinner annars... Blir man religiös pga sånt här??? Ska fråga Andrea på måndag!

På söndag kommer farmor, farfar,Emil och Hugo in till Globen där vi gemensamt ska hejja fram Sverige som vinnare mot Finland!! Behöver kanske köpa sverigemössa och ansiktsfärg... Hmmm?

Nu ska jag hänga sista maskinen tvätt för idag, plocka fram dammsugaren och sen ska jag dra den över golvet sakta och bara drömma och planera om hur kul jag ska ha i helgen!

Och va gör du då???

Inga kommentarer: