måndag 4 juni 2012

Världens bästa!

Snälla W har lagat sladden till min dator så efter att ha varit utan den i flera veckor sitter jag äntligen med min guldfärgade fina dator i knät. Är det inte hur bra som helst?


Annars är det bara bra. Har alldeles för mycket kvar att göra på jobbet innan arbetsdagarna tar slut och kan inte riktigt få in allt i min planering, jädrans stressande, så jag får välja mellan 2 alternativ.

1) Göra det som rymms på dessa få dagar som är kvar sedan slå igen min dator, låta högarna med jobb få sommarlov. Klappa mig själv på axeln och säja:
-Jag gjorde så gott jag kunde men hann inte med mer. Det duger, det är okej. Nu tar jag sommarlooov! Jippiiie! Det har jag förtjänat.

Eller...

2) Jag jobbar ytterligare ett par dagar på lovet tills högarna i det närmsta är minimala, obefintliga blir de aldrig, så säjer jag till mig själv:
- Att jag aldrig kan vara nöjd förrän jag har full kontroll och skrivbordet är rent. Sådan är jag, det är okej. Nu tar jag sommarlooov, bättre sent än aldrig! Jippiiie! Det har jag förtjänat.

Hur det blir får jag se där sista dagen...

Puss!!

Inga kommentarer: